۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 1008427

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: هم اکنون دو سال متوالی است که در حوزه شکایات فردی، با کاهش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری مواجه هستیم؛ همچنین در حوزه شکایات از مصوبات دولتی حدود ۴۰ درصد کاهش ورودی داشته‌ایم.

کاهش ۴۰درصدی شکایات از مصوبات دولتی

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری طی سخنانی در نشست نشست مشترک مسئولان عالی قضائی و هیئت دولت، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعامل حداکثری با دولت، از دو سال و نیم گذشته تا به امروز، ۲۲ کارگروه مشترک میان دیوان عدالت اداری و دولت شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه طی دو سال و نیم گذشته، بیش از ۳۰۰ نشست مشترک را با بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی داشته‌ایم، گفت: هدف ما از برگزاری این نشست‌ها، حمایت از حقوق شهروندی در سایه قانون و تسریع فرآیند دسترسی مردم به حقوق قانونی‌شان است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در نتیجه اقداماتی که در دوره تحول و تعالی قضائی صورت گرفته، هم اکنون دو سال متوالی است که در حوزه شکایات فردی، با کاهش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری مواجه هستیم؛ همچنین در حوزه شکایات از مصوبات دولتی قریب به ۴۰ درصد کاهش ورودی داشته‌ایم؛ امیدواریم با نگاه بلند دولت و رئیس‌جمهور، این تعامل مثبت همچنان ادامه پیدا کند.

مظفری با بیان اینکه طی ۱۵ ماه گذشته دیوان عدالت اداری هشت هزار و ۸۰۰ نفر از مدیران حقوقی بخش‌های دولتی در سراسر کشور را تحت آموزش قرار داده است، گفت: ضرورت دارد نمایندگان حقوقی بخش‌های مختلف در زمان رسیدگی به شکایات علیه دستگاه‌های متبوعشان در دیوان عدالت اداری، به صرف ارائه لایحه کتبی بسنده نکنند و با حضور در هیئت‌های عمومی و تخصصی از مصوبات دستگاه متبوع خود دفاع کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین «توجه کافی به بار مالی سنگین لوایح و طرح‌ها»، «صدور بی‌رویه بخشنامه‌ها توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی»، «تاخیر در تصویب آیین نامه‌ها» و همچنین «عدم توجه به مقررات قانونی در انتصابات و برگزاری آزمون‌ها» را از جمله چالش‌های موجود میان دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های دولتی عنوان که باید برای حل و فصل آن ها، تدابیر لازم اتخاذ شود و اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.